JEŻ
W kalendarzu świąt nietypowych 10 listopada to Dzień Jeża. Jeż to rodzaj ssaka owadożernego. W kulturze starożytności po dzień dzisiejszy rozpowszechnił się obraz jeża niosącego jabłko nabite na kolce.  Pierwszy taki obraz przedstawił Pliniusz Starszy w dziele „Historia naturalna”, twierdząc, jakoby jeże miały w ten sposób zbierać zapasy na zimę. Nasz jeż z papieru będzie odzwierciedlać tą wersję historii, a do tego będzie baśniowo kolorowy.
 
 
GRZYBY – opieńki
Końcówka października i listopad to czas opieniek. Opieńki porastają gęstymi kępami drzewa i butwiejące pniaki. Choć ten blaszkowaty grzyb nie budzi zaufania to jest jadalny i stanowi piękną ozdobą lasów. Narysuj swoje, oryginalne opieńki wykorzystując odrysowane na kartce własne palce. 
 
 
KOLOROWE PARASOLE
Deszczowa pogoda nie zachęca do spacerów, a przysłowie ostrzega – Deszcz z początkiem listopada, mrozy w styczniu zapowiada . Namalujcie akwarelami kolorowe parasole z wykorzystaniem filtrów do kawy, a dzień stanie się radośniejszy.
 
 
SPACER Z TYGRYSEM – COLLAGE
Kolaż (collage) to technika artystyczna polegająca na formowaniu kompozycji z różnych materiałów i tworzyw. Są one naklejane na płótno lub papier i łączone z tradycyjnymi technikami plastycznymi. Stwórz własną kompozycje z wyciętych fragmentów gazet , zdjęć i papieru. 
 
 
PSZCZÓŁKI
Wykonaj pszczółkę według poniższej instrukcji. Przygotuj rolkę po papierze toaletowym, żółty, czarny i biały papier. Wyklej pasiasty korpus, wytnij skrzydła, a z gotowych elementów wykonaj głowę owada. Sklej wszystko w całość i gotowe. Teraz możesz na kartce narysować wrzosowisko z ulem – pszczelim domem. Miłej zabawy.
 
 
SPORTOWA PROPOZYCJA
Pobierz sportową ulotkę zachęcająca do aktywności fizycznej. Na spacer możesz zabrać ze sobą jeden pasek, wykonać ćwiczenia i dzienna dawka aktywności będzie dostarczona.
 
 
ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI – Motyl 
Jesienne wieczory sprzyjają czytaniu książek. Zrób zakładkę w kształcie motyla, w technice origami. Pokoloruj ją we własne niepowtarzalne wzory i prześlij do nas. Poniżej moja propozycja.
Link do instrukcji jak złożyć motyla z papieru w kształcie zakładki: http://https://www.youtube.com/watch?v=YfJq39vp96A
 
 
DYNIECZKA
Halloween to zwyczaj związany z maskaradą, obchodzony w wielu krajach w wieczór 31 października. W okresie pandemii nie wychodzimy z domu,  proponuję umilić ten czas wykonując wesołą Dynieczkę z papieru. Instrukcja na zdjęciach.
 
 
 
KULINARNE PROPOZYCJE – Pudding Chia
 
       Składniki na 2 porcje:
  • 250 ml mleka (krowiego, migdałowego, ryżowego, sojowego, kokosowego)
  • 4 łyżki nasion chia (w przypadku mleka kokosowego z puszki polecam użyć tylko 3 łyżek nasion chia)
  • 2- 3 łyżki syropu z agawy, ryżowego, klonowego, golden syropu lub miodu (u mnie miodu)
       Dodatkowo:
  • świeże owoce lub mus owocowy ( u mnie mus z malin i mus z brzoskwini)
  • suszone owoce ( żurawina i wiórki kokosowe)
        Mleko wymieszać z nasionami chia i miodem. Odstawić na ok. pół godziny, mieszając od czasu do czasu, aby nie zrobiły się grudki.
Przykryć np. folią spożywczą i wstawić do lodówki na parę godzin. 
Pudding rozłożyć do szklanek lub pucharków i udekorować owocami lub polać musem.
 
 
MIŚ – PACYNKA
 
Wśród nietypowych świąt, 28 października jest Dniem Miłośników Pluszaków. Na dzisiejszych warsztatach pokażę jak wykonać z pluszowego materiału Misia- pacynkę. Potrzebny jest: prostokątny, nieduży kawałek materiał, koła na uszy, oczy, nosek i łapki.Wycięte elementy sklejamy taśmą dwustronną jak na zdjęciach. Gotową pacynką możemy bawić się w teatr.
 
 
 
WESOŁY PAJĄCZEK
 
Wytnij i sklej wesołego pajączka. Potrzebne są: dwa koła wycięte z kolorowego papieru, 4 długie lub 8 krótkich pasków  na odnóża, oczy, kwadratowa kartka do wykonanie pajęczyny. 
 
TABATA – TRENING METABOLICZNY
 

Ruch dobrze wpływa na naszą psychikę i ciało. Przed nami okres jesienny. Na dworze robi się szybko ciemno, a leżenie na kanapie to czynność, która sprzyja w tym okresie. Dlatego wstań z kanapy i przyłącz się do ćwiczeń. Dzisiaj zachęcam Was do Tabaty. A co to jest  Tabata? To trening metaboliczny, Jak sama nazwa wskazuje, przyśpiesza metabolizm i pozwala efektywnie zredukować zbędną tkankę tłuszczową. Jego ogromną zaletą jest angażowanie wielu grup mięśniowych, co w bardzo korzystny sposób wpływa nie tylko na ogólny wygląd sylwetki, ale także poprawę wydolności tlenowej i beztlenowej organizmu. Tabata łączy w sobie ćwiczenia anaerobowe (ćwiczenia beztlenowe) i ćwiczenia aerobowe (ćwiczenia tlenowe), więc pozwala jednocześnie poprawić wydolność i wytrzymałość organizmu. 

Trening Tabata – zasady
4 minuty intensywnego wysiłku, bo tyle trwa trening Tabata, wystarczą, aby odczuć i zauważyć jego działanie. Ten trening interwałowy nie powinien być wykonywany codziennie, bo może zanadto obciążyć organizm i doprowadzić do kontuzji; ćwiczenia Tabata wystarczy wykonywać 2-3 razy w tygodniu.

Jak ćwiczyć? Przede wszystkim trzeba dobrze rozgrzać mięśnie przed treningiem, którego intensywność mogłaby spowodować sporo problemów, jeżeli pominęliśmy rozgrzewkę. Wstęp do treningu powinien uwzględniać nie tylko ćwiczenia rozgrzewające mięśnie, ale także ćwiczenia rozciągające np. skłony i skręty tułowia, wymachy rąk i nóg, przysiady, pajacyki, skakanie na skakance, bieg w miejscu.

Rozgrzewka powinna trwać kilka minut i w szczególności muszą się na niej skupić osoby początkujące, które często traktują rozgrzewkę „po macoszemu”. Takie podejście w przypadku ćwiczeń Tabata to zwiększone ryzyko bolesnych urazów i kontuzji.

Treningu nie można wykonywać na czczo oraz zaraz po zjedzeniu posiłku.

Trening Tabata – jak ćwiczyć?
Zasady treningu Tabata są bardzo proste; polega on na wykonywaniu ćwiczeń aerobowych i interwałowych z maksymalną (dopasowaną do wyjściowej kondycji fizycznej) intensywnością.

Dla zachęty podsyłam filmiki w roli głównej z Tabatą
 
ĆWICZENIA DLA NAJMŁODSZYCH
 
„Ruch to zdrowie”. Nie ma lekarstwa, które zastąpi nam dawkę ruchu. Długotrwałe siedzenie przed komputerem, telefonem może doprowadzić nas do otyłości, chorób, a następnie wad postawy. Aby zachować zdrowie oraz prawidłową postawę ciała trzeba zdrowo się odżywiać i prowadzić aktywny tryb życia. Starajmy się codziennie wykonać jakąś aktywność fizyczną., Może to być spacer z rodzicami, jazda na rowerze czy ćwiczenia wykonane w domu oczywiście pod nadzorem rodziców.
W troski o Wasze zdrowie przedstawiam film pt.” WYPROSTUJ SIĘ – profilaktyka wad postawy. Gorąco zachęcam do ćwiczeń